Leerkrachten woord

Veva Brans

dramastudio, toneel, verteltheater, kunst- en cultuuratelier

In 1999 behaalde ik mijn master in de wijsbegeerte aan de KUL. In 2003 studeerde ik af als meester in de dramatische kunsten aan LUCA School Of Arts. 

Na een leven in het jeugdtheater, geef ik sinds 2013 les aan deze academie in de vakken verteltheater, dramastudio, kunst- en cultuuratelier en toneel. 

Ik kijk met een open blik naar de wereld. Als coach sta ik graag naast mijn leerlingen en begeleid hen naar het spelen van kleurrijke personages en het maken van verbindende verhalen.  

Dit zeggen mijn collega’s/ leerlingen over mij: professioneel, luisterend, vol positieve energie.

veva.brans@tienen.be

Petra Thomas

schrijfatelier

Ik studeerde in 2000 af aan de KU Leuven als licentiate in de Logopedische en Audiologische Wetenschappen. Daarnaast volgde ik tal van schrijf- en dramaopleidingen in binnen- en buitenland. 

Ik startte in 2009 aan onze academie en gaf de vakken Woordatelier, Verteltheater, Dramastudio, Verbale Vorming, Kunst- en Cultuuratelier en Muzische Vorming. In 2018 startte ik binnen de afdeling Woordkunst-Drama het Schrijfatelier op en sinds 2023 maakt dit mijn volledig lespakket uit. 

Ik kies niet voor een specifieke competentierol, omdat ik met een open blik naar elke leerling kijk. 

Dit zeggen mijn leerlingen over mij: inspirerend, betrokken, scherpzinnig.

petra.thomas@tienen.be

www.petrathomas.be 

 

Selina Tuteleers

woordatelier, verteltheater, dramastudio

 

In 2020 studeerde ik aan Zuyd Hogeschool (NL) af als dramatherapeut in de opleiding Creatieve Therapie. Door mijn achtergrond als dramatherapeut probeer ik in de lessen in te zetten op het creëren van een veilige setting waarin leerlingen zich vrij voelen om zichzelf te laten zien en horen (zowel in als naast het spel). 

 

In 2022 behaalde ik mijn lerarendiploma secundair onderwijs (Kunst & Creatie) aan Hogeschool PXL. 

 

In 2021 startte ik aan Academie Regio Tienen waar ik de vakken Woordatelier, Verteltheater, Dramastudio en Toneel geef. 

Daarnaast vul ik de rol in van zorgcoördinator voor de afdeling podiumkunsten en ben ik vakcoördinator voor de afdeling Woordkunst-Drama. 

Iedere competentierol wordt verder ontwikkeld in de lessen. Toch hecht ik in mijn lessen nog wat meer belang aan de ontwikkeling van de vakkundigheid en de performer waarbij de leerlingen onder andere de basisvaardigheden leren beheersen en leren spelen met energie, passie en enthousiasme. 

Dit zeggen mijn collega's/leerlingen over mij: zorgzaam, ondernemend, toegewijd. 

selina.tuteleers@tienen.be

Charlotte Vandijck

woordatelier, dramastudio, kunst- en cultuuratelier, dramastudio, verteltheater

 

Ik studeerde in 2015 af aan de UGent als master in de Kunstwetenschappen optie Theaterwetenschappen. In 2017 rondde ik de master Culturele Studies af aan de KULeuven.  Hiervoor liep ik verschillende stages in binnen- en buitenland voor productie, dramaturgie en regie-assistentie.  

In 2023 behaalde ik mijn diploma dramatherapie aan de Arteveldehogeschool te Gent. Gedurende mijn studies volgde ik diverse dramaopleidingen en workshops om mijn dramatische vaardigheden te verdiepen. Verder ben ik momenteel nog leraar in opleiding. 

In september 2023 startte ik aan deze academie waar ik de vakken woordatelier, verteltheater, toneel en kunst- en cultuuratelier geef. Als leraar laat ik in de lessen alle competentierollen aan bod komen zodat de leerlingen op diverse gebieden kunnen groeien in hun leerproces.  

Dit zeggen mijn leerlingen over mij: motiverend, analytisch en energiek. 

charlotte.vandijck@tienen.be

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bob van der Leij 

woordatelier, dramastudio, kunst- en cultuuratelier, dramastudio, verteltheater

bob.vanderleij@tienen.be

 

Contact