Aanvragen via Mijn dossier

Via de online toepassing 'Mijn dossier’ van de federale overheid kan je onderstaande documenten uit het Rijksregister downloaden. uitgebreid. De attesten hebben dezelfde juridische waarde als de documenten die je meekrijgt in het stadhuis en bieden volgende voordelen:

  • je hoeft je niet te verplaatsen naar het stadhuis;
  • je beschikt onmiddellijk over het attest en kan het attest 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 opvragen;
  • de documenten zijn gratis;
  • de handtekening van de attesten kan op digitale wijze gecontroleerd worden waardoor dit systeem veiliger is.

Daarnaast biedt Mijn dossier de mogelijkheid om op vrijwillige basis je contactgegevens (of enkele daarvan) met de overheid te delen.

Hoe inloggen?

  • Om je te kunnen aanmelden bij Mijn dossier heb je je elektronische identiteitskaart nodig, je pincode en een kaartlezer.
  • De kaartlezer moet geïnstalleerd zijn met de juiste software. Deze kan je gratis dowloaden via https://eid.belgium.be/nl.

Ondervind je problemen bij het aanvragen van documenten via Mijn Dossier? Contacteer dan de helpdesk via tel 02 518 21 16, helpdesk.belpic@rrn.fgov.be.